Burse oferite de către Universitatea din București

În anul universitar 2024-2025 se vor acorda mai multe tipuri de burse, conform primului articol al metodologiei atașate.

Bursele de performanță se acordă studenților cu rezultate deosebite la învățătură, conform ierarhiei din anul de studiu, atât la licență cât și la master – se va completa DOAR declarația de acceptare a bursei, după afișarea listei cu beneficiarii.

Bursele sociale se acordă conform articolului 12 din metodologia atașată.

Pentru bursele sociale este necesară alcătuirea unui dosar cu actele necesare conform listelor de mai jos, în funcție de situația dată.

VĂ RUGĂM, CITIȚI CU ATENȚIE METODOLOGIA ATAȘATĂ!

Dosarele de bursă se depun la secretariatul facultății, respectiv la secretara responsabilă de anul și specializarea dumneavoastră!

Studentul este în totalitate răspunzător pentru completarea corectă dosarului și pentru depunerea lui. Secretariatul este răspunzător DOAR pentru primirea dosarelor, nu și de verificarea acestora.

Pentru informații suplimentare, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: asto@ftoub.unibuc.ro.

 

Comisia de acordare a burselor este:

  • Președinte: Pr. conf. dr. Gheorghe HOLBEA – Prodecan Responsabil cu activitatea studențească și internaționalizarea;
  • Veronica Mariana DOINA – secretar șef;
  • Adrian COSTEA – administratorul șef al facultății;
  • Adrian Mihăiță BRATU – reprezentantul studenților în senatul U.B.;
  • Larisa Mirabela NEGRU – reprezentantul studenților în Consiliul facultății.

 

Comisia de contestații propusă este:

  • Președinte: Pr. lect. dr. Aurel MIHAI;
  • Maria Aglaia PĂDURARIU – reprezentant secretar șef;
  • Adrian Mihăiță BRATU – reprezentantul studenților în Consiliul facultății.

 

În cazul în care mai mulți studenți au obținut aceeași medie, conform articolului 8, alineatul 7 din Metodologia pentru acordarea burselor, departajarea pentru bursele de performanță se va face pe baza următoarelor criterii, luate în considerare în ordinea următoare:

  1. Media obținută în semestrul anterior;
  2. Media obținută la examenul de admitere;
  3. Media obținută la examenul de Bacalaureat, în cazul studenților înscriși la programele de licență SAU Media obținută la examenul de finalizare a studiilor precedente, în cazul studenților înscriși la programele de master.

 

DOCUMENTE UTILE:

 

Studenţii ale căror venituri pe membru de familie nu depăşesc venitul minim net pe economie sau care nu realizează venit, în dovedirea situației lor speciale, trebuie să depună următoarele acte:

1. tabel cu componența familiei (Anexa 5);

2. copia cărții de identitate a studentului;

3. copia cărții de identitate a fiecărui membru al familiei care este luat în calcul;

4. copia certificatului de naștere al studentului;

5. copii ale certificatelor de naștere ale fraților/surorilor care nu au CI (sub 14 ani);

6. certificat de căsătorie al studentului – unde este cazul;

7. adeverințe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ;

8. anchetă socială – DOAR pentru cazurile în care părintele/părinții NU REALIZEAZĂ VENITURI DELOC sau realizează venituri în străinătate ori sunt dispăruți;

9. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student (Anexa 1);

10. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 14 ani (Anexa 2 și Anexa 3).

 

Studenții care suferă de una dintre afecțiunile enumerate în Metodologia de acordare a burselor adoptată vor anexa:

1. copie a cărții de identitate;

2. certificat de căsătorie – unde este cazul;

3. certificat de la un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, vizat de Dispensarului Medical Universitar pe care trebuie să existe mențiunea ”Se încadrează în lista de afecțiuni din Metodologia UB”   SAU

4. certificat de încadrare în grad de handicap locomotor și încadrați într-un grad de invaliditate, vizat de Dispensarului Medical Universitar pe care trebuie să existe mențiunea ”Se încadrează în lista de afecțiuni din Metodologia UB”

 

Studenţii cu vârsta de până la 26 de ani, orfani de unul sau ambii părinţi, vor depune următoarele documente:

1. copia cărții de identitate a studentului;

2. copia cărții de identitate a fiecărui membru al familiei care este luat în calcul;

3. copia certificatului de naștere al studentului;

4. copie a certificatului/certificatelor de deces al/ale părintelui/părinților;

5. copii ale certificatelor de naștere ale fraților/surorilor care nu au CI (sub 14 ani);

6. adeverințe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ;

7. anchetă socială – DOAR pentru cazurile în care părintele/părinții NU REALIZEAZĂ VENITURI DELOC sau realizează venituri în străinătate ori sunt dispăruți;

8. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student (Anexa 1);

9. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 14 ani (Anexa 2 și Anexa 3);

10. tabel cu componența familiei (Anexa 5).

 

Studenții proveniți din case de copii sau centre de plasament familial vor anexa la următoarele documente:

1. copia cărții de identitate;

2. documente justificative privind situația în care se află:

a. adeverință din care să rezulte că solicitantul se află într-un centru de plasament; SAU

b. copie a hotărârii judecătorești din care să rezulte că solicitantul se află în plasament familial.

3. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student;

4. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student.

 

Studenții proveniți care provin din familii monoparentale:

1. copia cărții de identitate a studentului;

2. copia cărții de identitate a fiecărui membru al familiei care este luat în calcul;

3. copia certificatului de naștere al studentului;

4. copii ale certificatelor de naștere ale fraților/surorilor care nu au CI (sub 14 ani);

5. adeverințe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ;

6. anchetă socială – DOAR pentru cazurile în care părintele/părinții NU REALIZEAZĂ VENITURI DELOC sau realizează venituri în străinătate ori sunt dispăruți;

7. documente justificative privind situația în care se află:

  1. Declarație pe proprie răspundere a părintelui privind starea civilă, din care să reiasă faptul că nu este căsătorit – dacă este cazul;
  2. Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei – dacă este cazul;
  3. Copie hotărârea judecătorească prin care părintele a fost declarat dispărut – dacă este cazul;
  4. Copie după hotărârea judecătorească de instituire a curatelei – dacă este cazul;
  5. Copie după decizia instanței de menținere a stării de arest a părintelui – dacă este cazul;
  6. Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela – dacă este cazul;

8. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student (Anexa 1);

9. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 15 ani (Anexa 2 și Anexa 3).

10. tabel cu componența familiei (Anexa 5);

Mențiuni:
– Din cauza afișării listelor inițiale cu studenții beneficiari de burse cu întârziere, perioada pentru depunerea contestațiilor se prelungește cu o zi din cele puse la dispoziție pentru soluționarea contestațiilor. Astfel, perioada pentru depunerea contestațiilor va fi 12-14.11.2024. Contestațiile se depun fizic, la secretara anului și programului dumneavoastră de studiu sau prin e-mail către aceasta, adresate Comisiei pentru distribuirea burselor și invocând motivul depunerii.
– Mediile trecute în chenare roșii necesită aplicarea criteriilor de departajare, în cel mai scurt timp vom publica modificările doar cu beneficiarii de drept;
– Pentru lista beneficiarilor din cadrul programelor de master, din lipsa tuturor numerelor matricole am recurs la folosirea identificării prin inițiala tatălui și medie pentru câțiva studenți, urmând ca în cel mai scurt timp să publicăm lista cu modificările impuse.

– Cuantumul pentru burse a rămas neschimbat, 1200 Lei pentru Burse de performanță, respectiv 1050 Lei pentru Burse sociale.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?
Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [258.45 KB]

 

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?
Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [156.92 KB]

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?
Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [136.24 KB]

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?
Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [146.78 KB]

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?
Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [215.67 KB]

Declarațiile de acceptare a bursei, în cazul burselor de performanță(ANEXA 4), se pot depune la secretariatul facultății, dar și online, pe adresele de e-mail specifice, până vineri, 22.11.2024, ora 10:00. În data de joi, 21.11.2024, fiind zi liberă, cu ocazia sărbătorii religioase, declarațiile se pot depune DOAR online.

Atât în cazul Anexei 4, cât și pentru beneficiarii burselor sociale, studenții trebuie să trimită un extras de cont, din care să reiasă codul IBAN-ulBanca și titularul contului, care trebuie să fie studentul.

Pentru a evita acordarea a două sau mai multe burse studentului care urmează simultan două sau mai multe facultăţi (specializări) în instituţii de învăţământ superior de stat, atribuirea se realizează de către facultatea (specializarea) din instituţia de învăţământ superior pentru care optează studentul, de regulă cea la care studentul are depusă diploma de bacalaureat în original, pe bază de cerere. Cererea de bursă va fi însoţită de o adeverinţă eliberată de cealaltă facultate, care să ateste că nu este bursier la facultatea (instituţia de învăţământ superior) respectivă, conform Art. 44 al Metodologiei pentru acordarea burselor.