În anul universitar 2024-2025 se vor acorda mai multe tipuri de burse, conform primului articol al metodologiei atașate.
Bursele de performanță se acordă studenților cu rezultate deosebite la învățătură, conform ierarhiei din anul de studiu, atât la licență cât și la master – se va completa DOAR declarația de acceptare a bursei, după afișarea listei cu beneficiarii.
Bursele sociale se acordă conform articolului 12 din metodologia atașată.
Pentru bursele sociale este necesară alcătuirea unui dosar cu actele necesare conform listelor de mai jos, în funcție de situația dată.
VĂ RUGĂM, CITIȚI CU ATENȚIE METODOLOGIA ATAȘATĂ!
Dosarele de bursă se depun la secretariatul facultății, respectiv la secretara responsabilă de anul și specializarea dumneavoastră!
Studentul este în totalitate răspunzător pentru completarea corectă dosarului și pentru depunerea lui. Secretariatul este răspunzător DOAR pentru primirea dosarelor, nu și de verificarea acestora.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: asto@ftoub.unibuc.ro.
Comisia de acordare a burselor este:
- Președinte: Pr. conf. dr. Gheorghe HOLBEA – Prodecan Responsabil cu activitatea studențească și internaționalizarea;
- Veronica Mariana DOINA – secretar șef;
- Adrian COSTEA – administratorul șef al facultății;
- Adrian Mihăiță BRATU – reprezentantul studenților în senatul U.B.;
- Larisa Mirabela NEGRU – reprezentantul studenților în Consiliul facultății.
Comisia de contestații propusă este:
- Președinte: Pr. lect. dr. Aurel MIHAI;
- Maria Aglaia PĂDURARIU – reprezentant secretar șef;
- Adrian Mihăiță BRATU – reprezentantul studenților în Consiliul facultății.
În cazul în care mai mulți studenți au obținut aceeași medie, conform articolului 8, alineatul 7 din Metodologia pentru acordarea burselor, departajarea pentru bursele de performanță se va face pe baza următoarelor criterii, luate în considerare în ordinea următoare:
- Media obținută în semestrul anterior;
- Media obținută la examenul de admitere;
- Media obținută la examenul de Bacalaureat, în cazul studenților înscriși la programele de licență SAU Media obținută la examenul de finalizare a studiilor precedente, în cazul studenților înscriși la programele de master.
DOCUMENTE UTILE:
- Metodologia pentru acordarea burselor și altor forme de sprijin pentru studenții Universității din București, înmatriculați la programele de studii universitare de licență și masterat;
- Anexele 1,2,3,4 și 5 la Metodologie;
- Calendarul pentru acordarea burselor;
- Calculul salariului minim la data de 01.07.2024.
Studenţii ale căror venituri pe membru de familie nu depăşesc venitul minim net pe economie sau care nu realizează venit, în dovedirea situației lor speciale, trebuie să depună următoarele acte:
1. tabel cu componența familiei (Anexa 5);
2. copia cărții de identitate a studentului;
3. copia cărții de identitate a fiecărui membru al familiei care este luat în calcul;
4. copia certificatului de naștere al studentului;
5. copii ale certificatelor de naștere ale fraților/surorilor care nu au CI (sub 14 ani);
6. certificat de căsătorie al studentului – unde este cazul;
7. adeverințe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ;
8. anchetă socială – DOAR pentru cazurile în care părintele/părinții NU REALIZEAZĂ VENITURI DELOC sau realizează venituri în străinătate ori sunt dispăruți;
9. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student (Anexa 1);
10. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 14 ani (Anexa 2 și Anexa 3).
Studenții care suferă de una dintre afecțiunile enumerate în Metodologia de acordare a burselor adoptată vor anexa:
1. copie a cărții de identitate;
2. certificat de căsătorie – unde este cazul;
3. certificat de la un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, vizat de Dispensarului Medical Universitar pe care trebuie să existe mențiunea ”Se încadrează în lista de afecțiuni din Metodologia UB” SAU
4. certificat de încadrare în grad de handicap locomotor și încadrați într-un grad de invaliditate, vizat de Dispensarului Medical Universitar pe care trebuie să existe mențiunea ”Se încadrează în lista de afecțiuni din Metodologia UB”
Studenţii cu vârsta de până la 26 de ani, orfani de unul sau ambii părinţi, vor depune următoarele documente:
1. copia cărții de identitate a studentului;
2. copia cărții de identitate a fiecărui membru al familiei care este luat în calcul;
3. copia certificatului de naștere al studentului;
4. copie a certificatului/certificatelor de deces al/ale părintelui/părinților;
5. copii ale certificatelor de naștere ale fraților/surorilor care nu au CI (sub 14 ani);
6. adeverințe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ;
7. anchetă socială – DOAR pentru cazurile în care părintele/părinții NU REALIZEAZĂ VENITURI DELOC sau realizează venituri în străinătate ori sunt dispăruți;
8. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student (Anexa 1);
9. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 14 ani (Anexa 2 și Anexa 3);
10. tabel cu componența familiei (Anexa 5).
Studenții proveniți din case de copii sau centre de plasament familial vor anexa la următoarele documente:
1. copia cărții de identitate;
2. documente justificative privind situația în care se află:
a. adeverință din care să rezulte că solicitantul se află într-un centru de plasament; SAU
b. copie a hotărârii judecătorești din care să rezulte că solicitantul se află în plasament familial.
3. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student;
4. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student.
Studenții proveniți care provin din familii monoparentale:
1. copia cărții de identitate a studentului;
2. copia cărții de identitate a fiecărui membru al familiei care este luat în calcul;
3. copia certificatului de naștere al studentului;
4. copii ale certificatelor de naștere ale fraților/surorilor care nu au CI (sub 14 ani);
5. adeverințe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ;
6. anchetă socială – DOAR pentru cazurile în care părintele/părinții NU REALIZEAZĂ VENITURI DELOC sau realizează venituri în străinătate ori sunt dispăruți;
7. documente justificative privind situația în care se află:
- Declarație pe proprie răspundere a părintelui privind starea civilă, din care să reiasă faptul că nu este căsătorit – dacă este cazul;
- Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei – dacă este cazul;
- Copie hotărârea judecătorească prin care părintele a fost declarat dispărut – dacă este cazul;
- Copie după hotărârea judecătorească de instituire a curatelei – dacă este cazul;
- Copie după decizia instanței de menținere a stării de arest a părintelui – dacă este cazul;
- Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela – dacă este cazul;
8. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student (Anexa 1);
9. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 15 ani (Anexa 2 și Anexa 3).
10. tabel cu componența familiei (Anexa 5);
– Cuantumul pentru burse a rămas neschimbat, 1200 Lei pentru Burse de performanță, respectiv 1050 Lei pentru Burse sociale.