În anul universitar 2025-2026 se vor acorda mai multe tipuri de burse conform celui de-al doilea articol al metodologiei atașate.
Bursele de performanță se acordă studenților cu rezultate deosebite la învățătură conform ierarhiei din anul de studiu atât la licență cât și la master – se va completa DOAR declarația de acceptare a bursei, după afișarea listei cu beneficiarii
Bursele sociale se acordă conform articolului 18 din metodologia atașată.
Pentru bursele sociale este necesară alcătuirea unui dosar cu actele necesare conform listei de mai jos.
VĂ RUGĂM, CITIȚI CU ATENȚIE METODOLGIA ATAȘATĂ!
Dosarele de bursă se depun la secretariatul facultății, respectiv la secretara responsabilă de anul și specializarea dumneavoastră!
Studentul este în totalitate răspunzător pentru completarea corectă dosarului și pentru depunerea lui. Secretariatul este răspunzător DOAR pentru primirea dosarelor, nu și de verificarea acestora.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să ne contactați la adresa de e mail: asto@ftoub.unibuc.ro
! ATENȚIE ! Frații și/sau surorile care sunt căsătoriți sau au depășit vârsta de 26 de ani, nu mai sunt luați în calcul ca membru al familiei.
Orice tip de bursă se acordă doar pentru studenții de la învățământul cu frecvență, înmatriculați pe locurile finanțate de la bugetul de stat. Bursa socială se acordă DOAR până la împlinirea vârstei de 35 de ani.
DOCUMENTE UTILE:
- Metodologia pentru acordarea burselor și altor forme de sprijin pentru studenții Universității din București, înmatriculați la programele de studii universitare de licență și masterat;
- Anexele 1,2,3,4,5 și 6 la Metodologie;
- Calendarul pentru acordarea burselor;
- Calculul salariului minim la data de 01.10.2025;
- O.M 7296, O.M 4957 și O.M. 4958.
Studenții ale căror venituri pe membru de familie nu depășesc venitul minim net pe economie sau care nu realizează venit, în dovedirea situației lor speciale, trebuie să depună următoarele acte:
- tabel componența familiei (Anexa 6);
- copia cărții de identitate a studentului;
- copia cărții de identitate a fiecărui membru al familiei care este luat în calcul;
- copii ale certificatelor de naștere ale fraților/surorilor care nu au C.I.;
- anchetă socială – DOAR pentru cazurile în care părintele/părinții NU REALIZEAZĂ VENITURI DELOC sau realizează venituri în străinătate ori sunt dispăruți;
- declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student (Anexa 1);
- acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 16 ani (Anexa 2 și Anexa 3);
- cerere bursă socială (Anexa 5a).
Studenţii care suferă de una dintre afecţiunile enumerate în Metodologia de acordare a burselor adoptată vor depune următoarele documente:
- cerere bursă socială (Anexa 5a);
- copie a cărții de identitate;
- certificat de la un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în prevederile art. 10 alin. (9) lit. b) din Ordinul de Ministru 6463/2023 (lista de afecțiuni din Metodologia UB), vizat de Dispensarului Medical Universitar pe care trebuie să existe mențiunea ”Se încadrează în lista de afecțiuni din Metodologia UB” SAU
- certificat de încadrare în grad de handicap locomotor și încadrați într-un grad de invaliditate, vizat de Dispensarului Medical Universitar pe care trebuie să existe mențiunea ”Se încadrează în lista de afecțiuni din Metodologia UB”
Studenţii cu vârsta de până la 26 de ani, orfani de unul sau ambii părinţi, vor depune următoarele documente:
- copia cărții de identitate a studentului;
- copia cărții de identitate a fiecărui membru al familiei care este luat în calcul;
- copie a certificatului/certificatelor de deces al/ale părintelui/părinților;
- copii ale certificatelor de naștere ale fraților/surorilor care nu au C.I.;
- anchetă socială – DOAR pentru cazurile în care părintele/părinții NU REALIZEAZĂ VENITURI DELOC sau realizează venituri în străinătate ori sunt dispăruți;
- declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student (Anexa 1);
- acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 14 ani (Anexa 2 și Anexa 3);
- tabel cu componența familiei (Anexa 6).
- cerere bursă socială (Anexa 5a).
Studenţii proveniţi din case de copii sau centre de plasament familial vor depune următoarele documente:
- copia cărții de identitate;
- documente justificative privind situația în care se află:
- adeverință din care să rezulte că solicitantul se află într-un centru de plasament; SAU
- copie a hotărârii judecătorești din care să rezulte că solicitantul se află în plasament familial.
- declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student;
- acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student.
- cerere bursă socială (Anexa 5a).
Studenţii proveniţi care provin din familii monoparentale vor depune următoarele documente:
- copia cărții de identitate a studentului;
- 2. copia cărții de identitate a fiecărui membru al familiei care este luat în calcul;
- copii ale certificatelor de naștere ale fraților/surorilor care nu au C.I.;
- anchetă socială – DOAR pentru cazurile în care părintele/părinții NU REALIZEAZĂ VENITURI DELOC sau realizează venituri în străinătate ori sunt dispăruți;
- documente justificative privind situația în care se află:
- Declarație pe proprie răspundere a părintelui privind starea civilă, din care să reiasă faptul că nu este căsătorit – dacă este cazul;
- Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei – dacă este cazul;
- Copie hotărârea judecătorească prin care părintele a fost declarat dispărut – dacă este cazul;
- Copie după hotărârea judecătorească de instituire a curatelei – dacă este cazul;
- Copie după decizia instanței de menținere a stării de arest a părintelui – dacă este cazul;
- Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela – dacă este cazul;
- declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student (Anexa 1);
- acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 15 ani (Anexa 2 și Anexa 3).
- tabel cu componența familiei (Anexa 6);
- cerere bursă socială (Anexa 5a).

